Healthy with Rebecca

Kontakt: healthywithrebecca@hotmail.com

Dagens träningspass

Publicerad 2015-05-03 17:18:47 i Träningspass,

Kom till gymmet med planen att köra ett tungt benpass. Men efter några set raka marklyft kände jag att kroppen inte ville köra något sådant pass. Ändrade därför upplägget, och dagens pass fick istället bli ett cardiopass. 
 
Först körde jag intervaller på löpbandet i 2% lutning, upplever att det är skonsammare för mina benhinnor än att springa helt platt. Jag gick 1 minut i snabbt tempo, sedan sprang jag snabbt i 2 minuter. Så höll jag på i ca 25 minuter. Efter det körde jag en cirkel med tre övningar; upphopp, knäböj med hopp och en mer pulshöjande version av step-up (vet tyvärr inte hur jag ska förklara övningen). 20 reps på varje, tre varv - utan vila. Där har ni ett lagom cardiopass som inte tar allt för lång tid att utföra, men som ändå är effektivt!
 
Vad har ni tränat idag?

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2015-05-03 18:23:04

Sprang nyss 8km terränglöpning...var skitjobbigt! D: Men gött när det är klart. ^^

Svar: Åh, vad härligt det lät med terränglöpning! Bra jobbat! :)
Rebecca Rehn

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Rehn

En tränings- och hälsoblogg som fokuserar mycket på recept och tung styrketräning, men även välmående i stort. Jag som driver bloggen heter Rebecca, är 21 år gammal och kommer ursprungligen ifrån Härjedalen, men studerar just nu till Fysioterapeut på Uppsala universitet. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela