Healthy with Rebecca

Kontakt: healthywithrebecca@hotmail.com

Pulshöjande pass

Publicerad 2015-06-12 15:24:41 i Träningspass,

Jag har ingen grym kondition jag kan skryta med, men jag har börjat lägga in mer och mer pulshöjande träning. Inte för att jag primärt vill bränna fett, utan mer för att jag älskar känslan av att svettas samt att det aldrig skadar att träna pumpen, den ska ju hänga med några år till! Dock blir det lätt tråkigt att nöta på cykeln eller löpbandet, plus att jag måste vara lite snäll mot mina benhinnor. Det upplägget jag körde igår var snabbt och intensivt. Det är lätt att variera övningar, vikt och repsantal! Igår fick benen jobba mycket, i form av knäböj i olika varianter. Men såhär såg det ut i alla fall:
 
10 minuter på cykel
 
Cirkel nr 1 (10x3):
- Upphopp
- Knäböj med hopp
- Utfall med hopp
 
10 minuter hopprep, dela upp i etapper eller kör allt i ett
 
Cirkel nr 2 (10x3):
- Knäböj med medicinboll som du håller ut med raka armar
- Frontböj med press (bild ovan)
- Höga knän på stället (1 min)
 
10 minuter cykel
- helst lite lugnare tempo för att varva ned. Nedvarvning ger snabbare återhämtning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Rehn

En tränings- och hälsoblogg som fokuserar mycket på recept och tung styrketräning, men även välmående i stort. Jag som driver bloggen heter Rebecca, är 21 år gammal och kommer ursprungligen ifrån Härjedalen, men studerar just nu till Fysioterapeut på Uppsala universitet. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela