Healthy with Rebecca

Kontakt: healthywithrebecca@hotmail.com

Fördelar med morgonträning

Publicerad 2015-07-16 10:44:02 i Allmänt,

Befann mig på gymmet strax efter 06 imorse för att köra lite rygg och biceps. Brukar ha svårt för att gymma på morgonen, men idag gick det hyfsat ändå. Hade egentligen en promenad inplanerad nu innan jobbet också, men mitt sällskap blev sjuk, så vi hoppade det! Istället tog jag en kokhet dusch och hoppade i mjukiskläder, inte helt fel det heller.
 
Om du, som jag, kan ha lite svårt att hitta motivationen till morgonträning så kommer några fördelar här:
1. Du får träningen "avklarad". Även fast du älskar att träna så kan det vara jobbigt att känna pressen att tiden inte räcker till. Tränar du på morgonen har du den biten gjord i lugn och ro och behöver inte känna någon stress.
2. Du får energi hela dagen. Att träning frisätter endorfiner är ingen nyhet, och dessa lyckohormoner kan ge effekt hela dagen. 
3. Du äter bättre. Startar du dagen med ett träningspass, och sedan äter en bra frukost så som havregrynsgröt och ägg, så tenderar du att äta bättre under hela dagen.

Kommentarer

Postat av: Junitjej

Publicerad 2015-07-16 10:49:05

Vilken härlig start på dagen!

Postat av: Emma Hå

Publicerad 2015-07-16 11:10:41

Jag gillar inte styrketräning på morgonen eftersom jag vill ha en rejäl middag efteråt, men kör nästan alltid löpning på morgon eller förmiddag då jag är för seg för att köra det på kvällen. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Rehn

En tränings- och hälsoblogg som fokuserar mycket på recept och tung styrketräning, men även välmående i stort. Jag som driver bloggen heter Rebecca, är 21 år gammal och kommer ursprungligen ifrån Härjedalen, men studerar just nu till Fysioterapeut på Uppsala universitet. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela