Healthy with Rebecca

Kontakt: healthywithrebecca@hotmail.com

Böjpass

Publicerad 2015-07-10 14:46:17 i Träningspass,

Imorse brände jag av, som planerat, ett benpass med fokus på böj. Mina benpass är oftast långa och inkluderar många övningar. Men idag hade jag inte tid med det. Så tänkte dela med mig utav dagens upplägg som kändes riktigt gött!

Jag började med att värma upp 10 minuter på cykeln för att väcka benen. Därefter var det jag och skivstången som gällde. Hela 22 set böj blev det idag, med varierande vikt. Jag började med endast stången och sedan jobbade jag mig uppåt, innan jag vände neråt igen.
 
För att verkligen ta ut det sista avslutade jag med superset, bulgariska utfall och raka marklyft. Jag hade lätta vikter, så jag körde 3x20 utan någon vila. Borde egentligen ha avslutat det hela med 10 minuter nedvarvning på cykeln eller löpbandet, men det hann jag inte med tyvärr.. Men på det snabba och intensiva passet fick jag med större delen av benen, vill man kan man slänga in lite vadpress också så har man ett komplett benpass!

Kommentarer

Postat av: Josefin Sjöberg

Publicerad 2015-07-15 10:46:56

Vad härligt. Det är nog nästan det jag saknar mest, benträning på gymmet..

Svar: Krya på dig! :)
Rebecca Rehn

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Rehn

En tränings- och hälsoblogg som fokuserar mycket på recept och tung styrketräning, men även välmående i stort. Jag som driver bloggen heter Rebecca, är 21 år gammal och kommer ursprungligen ifrån Härjedalen, men studerar just nu till Fysioterapeut på Uppsala universitet. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela