Healthy with Rebecca

Kontakt: healthywithrebecca@hotmail.com

Superset

Publicerad 2015-08-19 11:25:46 i Träningspass,

Vaknade upp med endast lite snuva, så bestämde mig för testa på ett lättare gympass nu på morgonen. Triceps och biceps tycker jag är lagom att börja med. Har sett många som föredrar att dela upp dem på olika pass, men om det är något jag gillar så är det att superseta de båda. Särskilt när jag tränar under tidspress som idag! Passet varade ungefär 35-40 minuter, och så här la jag upp det:
 
Uppvärmning: Mjukade upp axlar/armar/rygg med ett kvastskaft. Sedan värmde jag upp med hantelcurls på lättare vikter.
 
Tricepspress med stång 10x3
Superset 1: Bicepscurls i cable cross och enarmspress 10x3
Superset 2: Dips och skivstångscurls 10x3
Superset 3: Tricepspress med rep och bicepscurls med rep 12x3
Superset 4: Hammercurls och tricepspress med viktplatta
Avlsutade med två dropset med tricepspress med rep, körde på 4 olika vikter och så många reps jag orkade!
 
Nu ska jag duscha, trycka i mig lite lax och ris och sedan bege mig mot jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Rehn

En tränings- och hälsoblogg som fokuserar mycket på recept och tung styrketräning, men även välmående i stort. Jag som driver bloggen heter Rebecca, är 21 år gammal och kommer ursprungligen ifrån Härjedalen, men studerar just nu till Fysioterapeut på Uppsala universitet. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela