Healthy with Rebecca

Kontakt: healthywithrebecca@hotmail.com

Övning för hamstrings

Publicerad 2015-08-04 21:05:11 i Träningspass, Övningar,

Jag startade min dag på gymmet för ett lättare benpass. Jag är inte van vid att styrketräna på tom mage, men det gick förvånansvärt bra ändå. Väldigt lätta eller inga vikter alls var det som gällde, det skulle brännas! Jag tror att det är det största misstaget nybörjare gör, de glömmer bort att hela tiden tänka på vilken muskel det är som faktiskt ska jobba. Tänk hela tiden på vilka muskler som jobbar, och är det inte de som du hade tänkt dig får du göra något annorlunda.
 
Tänkte passa på att visa en bra övning som tränar upp både hamstrings och din balans, nämligen draken. Den går att göra tyngre genom att man håller i en viktplatta istället för ett kvastskaft som jag gör på bilderna. Du står helt enkelt på ett ben och lutar dig sedan framåt tills du känner att det sträcker i hamstrings (baksida lår). 
 

Förutom denna övning blev det raka marklyft, bulgariska utfall, goblet squat samt kickbacks i cable. Utöver träningspasset har jag hunnit med en heldag på jobbet samt en promenad med Anna, så nu är mina stackars ben trötta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Rehn

En tränings- och hälsoblogg som fokuserar mycket på recept och tung styrketräning, men även välmående i stort. Jag som driver bloggen heter Rebecca, är 21 år gammal och kommer ursprungligen ifrån Härjedalen, men studerar just nu till Fysioterapeut på Uppsala universitet. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela