Healthy with Rebecca

Kontakt: healthywithrebecca@hotmail.com

Freddy WR.Up

Publicerad 2014-10-31 22:14:00 i Rebecca shoppar,


Dålig bild, var lite väl ivrig... Men ni kommer definivt se mer av dessa!
 
God kväll! Blir ett sent inlägg idag då det varit full rulle hela dagen. Började dagen med en morgonpromenad med bästis (3 av 4 promenader avklarade!), sedan har dagen fyllts med bus med syskonbarn, lite gym och middag med min pojkvän och hans familj. Någonstans däremellan hann jag hämta ut ett paket också! Beställde en liten 2 års-present till André, då kunde jag inte låta bli att klicka hem dessa älskade byxor till mig själv.. Ett par Freddy WR.Up! 

Har länge velat ha dessa "vanliga" byxor, har ju fått två par träningsbyxor från detta märke från Celsius! De är värda varendra krona! Sköna, sitter där de ska hela tiden samt att de formar rumpan. Tack vare dessa byxor kommer mina jeans i garderoben ligga orörda, haha.. Nu vill jag ha fler färger! Ni hittar byxorna här.

Hur vardagslyxar man?

Publicerad 2014-10-30 20:55:43 i Allmänt,


Ja, om man som vi bor i Sverige så är vinterhalvåret väldigt mörkt och tråkigt. Och faktum är att väldigt många svenskar lider av höst- och vinterdepression. Men hur gör man då för att undvika detta? Går det att sätta guldkant på vardagen? Självklart! Här har ni några tips som ni säkert läst förut, men har du testat dem?!

1. Gör varje dusch till ett hemmaspa! Du behöver inte köra hårinpackning och hela köret varje gång. Men släck ned lamporna i taket, tänd doftljus, använd en väldoftande duschcreme och hudkräm och hoppa sedan i en mjuk och skön morgonrock. Tar inte längre tid än din vanliga dusch, men känns absolut mysigare.

2. Gå upp en halvtimme tidigare och ät en riktig frukost! Att starta dagen i lugn och ro ger en skön känsla hela dagen. Startar du dagen med stress är du självklart uppjagad resten av dagen. Om du dessutom hinner sätta dig ned, kanske framför tvn eller med en tidning, tända lite ljus och äta en god frukost har du en optimal morgon.

3. Träna! Det är lätt att den fysiska aktiviteten minskar under dessa månader när det blir mörkt och kallt. Men försök hitta träningsformer som du gillar ändå, för träning gör så mycket för din kropp och ditt psyke! Det är ju ingen nyhet att vi mår bättre av träning. Och det går faktiskt att ta promenader på vintern också, på med riktiga kläder, reflexer och ett par broddar så är du good to go!

4. Exprimentera i köket! Att ägna mörka kvällar i köket har du väl tid med? Ta tillfället i akt och prova nya recept, både mat och bakverk. Tänd ljus, spela lite skön musik och ta tid på dig. Du spenderar många timmar framför tvn ändå, ett par timmar kan avvara ditt kök.

5. Boka dejter! Det kan vara träningsdejter, middagsdejter, kompisdejter, dejt med kärleken, fikadejt en söndagsmorgon osv. Vad som helst! Kom på saker du vill göra och gör dem sedan tillsammans med någon! Mycket roligare och ni ger och tar positiv energi från varandra.

Axlar/biceps

Publicerad 2014-10-29 20:59:17 i Allmänt,

Handskarna finns att köpa här. Uppge "rehn10" och ni får 10% på hela ert köp hos Stronger!
 
God kväll! Idag har varit en bra träningsdag, det otroliga vädret ger mycket energi. Morgonpromenad, lunchpromenad och sedan ett gympass nu på eftermiddagen. Biceps och axlar stod på schemat och när timmen var över sprutade mjölksyran, särskilt i biceps. André och Douglas var med på gymmet idag. Samtidigt som jag lätt tappar fokus när jag har träningssällskap så taggar jag även till lite extra ibland. Man känner sig mer självsäker och vågar lyfta tyngre! 

Snart är det dags för lite kvällsmål och sedan blir det nog sängen rätt så tidigt. Ögonlocken är tunga! Får se om jag lyckas ta mig upp på morgonpromenad imorgon också, andra dagen brukar ju vara en utmaning...

Godnatt och sov gott kära läsare, så hörs vi imorgon!

Om

Min profilbild

Rebecca Rehn

En tränings- och hälsoblogg som fokuserar mycket på recept och tung styrketräning, men även välmående i stort. Jag som driver bloggen heter Rebecca, är 21 år gammal och kommer ursprungligen ifrån Härjedalen, men studerar just nu till Fysioterapeut på Uppsala universitet. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela