Healthy with Rebecca

Kontakt: healthywithrebecca@hotmail.com

Måndag

Publicerad 2012-08-06 15:53:02 i Allmänt,

Dagens träningpass fick bli att tvätta bilen. Det är jobbigare än man tror! Utöver det så valde jag att vila idag också, eftersom jag fortfarande har känningar i benen. Men imorgon blir det nog ett pass, för annars finns risken att två vilodagar blir tre, fyra och till slut kanske en hel vecka.

Har även passat på att ha s.k "ätardagar" under dessa vilodagar. Och då menar jag inte att jag trycker i mig godis och liknande, utan att jag snarare unnar mig en och annan piggelin. Jag äter när jag vill, och äter det jag är sugen på.

Just nu äter jag det godaste mellanmålet jag testat på länge! Turkisk yoghurt och färska jordgubbar från vårat land.

Vila - hur gör man?

Publicerad 2012-08-05 00:14:25 i Allmänt,

Alla vet väl att vilodagar är ganska viktigt. Det har jag ignorerat och tränat konstant i två veckor. De dagar jag egentligen behövde vila har jag varit ute och gått. Och det har fungerat bra, fram tills idag. Stack ut på en löprunda, men benen bar inte särskilt lång. Trots att jag tryckt i mig en alvedon så var det obeskrivlig smärta i benhinnorna.
Därför blev det en kort promenad och sedan vände jag hem igen. Och nu måste jag ha en eller två vilodagar.

Hur som helst, vad gör ni på era vilodagar så att ni inte klättrar på väggarna?

Frukost

Publicerad 2012-08-01 11:48:50 i Måltider,

Havregrynsgröt med hemmagjord lingonsylt, bröd med korv, paprika, tomat och gurka, ägg och vatten.
 
 

Om

Min profilbild

Rebecca Rehn

En tränings- och hälsoblogg som fokuserar mycket på recept och tung styrketräning, men även välmående i stort. Jag som driver bloggen heter Rebecca, är 21 år gammal och kommer ursprungligen ifrån Härjedalen, men studerar just nu till Fysioterapeut på Uppsala universitet. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela