Rebecca Rehn - fotograf och hälsofreak i Härjedalen

Bokrecensioner

Publicerad 2013-07-30 16:19:00 i Allmänt

Har alltid älskat att läsa, och plöjer snabbt igenom en bra bok. Jag har dock väldigt svårt för att slappna av och ta mig tiden. Men i och med att jag var utan dator och surf på mobilen under den här veckan i Finland så hittade jag tillbaka till bokmalen som jag vet finns där inne och checkade av en efter en. Det blev dessa tre:

1. Isabellas hemligheter. "Här får du vet allt om Isabella Löwengrips framgångar och erfarenheter med bl.a. Blondinbella.se och hennes ytterligare entrepenörskap men också hennes första separation, hur det är att leva singellivet, första lägenheten och första jobbet får en egen plats i boken. Hon delar även med sig av framgångens baksida, de prestationskrav hon känt och kampen mot kontrollbehovet."
RECENSION: En bok som får tyst på alla trångsynta människor som tror att en blond och ung kvinna inte kan lyckas. Denna bok kommer att funka som min bibel, och kommer garanterat att gå tillbaka till den många gånger under åren för att suga i mig tips ang både entreprenörskap och privatlivet.

2. Hitta vilse. "När Frida Fors, i konkurrens med hundratals andra, blir anställd på kvällstidningen Aftonpressens nyhetsredaktion känns det som en revansch. Hon ser framför sig ett liv fyllt av spännande jobb, vänner och förhoppningsvis kärlek. Knappt har hon hunnit börja förrän hon måste sluta. Plötsligt står hon ensam i en ny stad med en alldeles för dyr andrahandslägenhet och utan jobb i sikte. Motvilligt tvingas hon söka nya kontakter, vilket leder henne in på okända vägar."
RECENSION: En "lättare" bok som jag kände var skön att slöläsa på stranden. Hyfsat bra bok, men lite en i mängden. Ingen som direkt utmärker sig i storyn.

3. Steve Jobs - en biografi. "Steve Jobs, ikonen Den egensinnige kreatören, den maniska perfektionisten. Vi känner honom som den store uppfinnaren, den som revolutionerat vårt sätt att umgås och förhålla oss till världen och totalt förändrat vårt vardagsliv. Men vem var han? Och hur kom han att bli till den ikon han är idag? Vilka var hans drivkrafter? Vilka tankar och människor påverkade honom, stöttade honom, bjöd honom motstånd?"
RECENSION: Kan inte ge en fullständig recension ännu då jag bara läst 100 utav de mäktiga 666 sidor som boken bjuder på. Men är redan fast. En perfekt bok för mig som tekniknörd, och nörd överhuvudtaget. Älskar att läsa om hur mäktiga personer blev dem de blev, vilka drivkrafter de har. Biografier är även min favoritgenre, då man verkligen får lära känner personen under ytan. Och, tro mig, Jobs var mig en märklig men mäktig man.